torsdag den 4. marts 2010

Godt hotel i Rom - Billigt og centralt

Et godt hotel i Rom, der ligger centralt og er billigt at bo på er Hotel Domus Mea.

Hotel Domus Mea er et mindre hotel, beliggende 5 min gang fra central stationen i Rom, Termini. Hotellet er beliggende midt i Rom 25 min gang fra colosseum, 25 min gang fra den spanske trappe mv. Man kan med andre ord nå de fleste store seværdigheder og attraktioner inden for gåafstand. Har man ikke lyst til at gå kan man tage metroen eller bus fra Termini. Jeg vil dog anbefale at man ved besøg i Peterskirker tager metroen derud, da det tager lidt tid at gå frem og tilbage.

Hotel Domus Mea er et godt hotel beliggende i Rom. Det er billigt at bo her, min kone og jeg betalte 219 EUR for et dobbeltværelse i 4 nætter, eller ca. 55 EUR pr. nat inkl. morgenmad. Dette er ekstremt billigt. Der er et stort toilet med brusekabine, bidet, håndklædetørre og hårtørre. Der er mulighed for at koble op på deres trådløse netværk gratis, sådan at man kan gå på internettet. På værelset er der fjernsyn(dog kun med italienske kanaler) et skab, dobbeltseng og en enkeltseng samt skrivebord, to stole og natborde.

Personalet er imødekommende og venlige. Det er dog ikke alle der er lige gode til engelsk, men man kan meget med tegnsprog og enkelte engelske gloser. Morgenmaden er ikke imponerende, men ganske udemærket. Man får serveret en stor italiensk bolle, crosaint, smør, marmelade, og derudover ristede toastbrød. Dertil serveres der enten te, kaffe, kaffelatte eller cappuchino.

Hotellet ligger på 5 og 6 sal i en bygning, hvilket er helt ok. Der er en elevator i bygningen som man kan benytte. Det er ikke et luksushotel, men et udemærket overnatnings hotel, godt, billigt og centralt i Rom. Det får mine varmeste anbefalinger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar