torsdag den 27. maj 2010

Sankt Peterskirken - Skt Peterskirken


Sankt Peterskirken også skrevet som Skt peterskirken er et "must see" når man kommer til Rom. Dette imponerende bygningsværk, som tog 120 år at opføre, fra 1506 til 1626, og hvor Michalangelo har kreeret sine største mesterværker, skal man opleve.

Sankt Peterskirken ses som centrum for den romersk-katolske kirke. Den ligger i Vatikanstaten i Rom og er et af de helligste steder for kristendommen. Man siger, at den fik sit navn efter Sankt Peter - én af Jesu disiple, der netop her blev korsfæstet og i følge overleveringer ligger begravet under hovedalteret.

Ved peterskirken er vatikanmuseet, hvor man får en enestående tur rundt i vatikanet, og ser en masse skulpturer, billeder, malerier, samt oplever de små gange og kæmpe gange, prydet med kunst fra opførslen af kirken. Man kan få en guide, og dette vil jeg kraftigt anbefale, for at få det fulde ud af turen. Om søndagen er der gratis adgang til museet, men der er til gengæld også rigtig mange mennesker, og  man kan forvente at stå i kø ml. 2 og 3 timer, for at komme ind. De andre dage hvor der er entre er der selvfølgelig langt færre mennesker. Selve Kirken er gratis at komme ind i alle dage.

Hvis paven er i landet, vil han hver søndag omkring middag, fra sin bolig som kan ses fra pladsen foran kirken, velsigne de fremmødte mennesker. Du kan evt. forhører dig på dit hotel om de ved om han er i landet.

1 kommentar:

  1. Hej Thomas

    Jeg arbejder for FDM travel, og jeg synes, det er en rigtig god blog du har. Jeg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med dig. Vil du sende mig en mail på cni@fdm-travel.dk eller ringe på 45 27 09 41.

    Håber at høre fra dig snarest.

    Med venlig hilsen

    Camilla Aasbjerg Nielsen
    FDM travel Online

    FDM travel · Firskovvej 32 · 2800 Kgs. Lyngby · Denmark
    Tlf. +45 45 27 09 41 · Fax +45 45 27 09 95
    cni@fdm-travel.dk · www.fdm-travel.dk

    SvarSlet